Steelies

Såg igår att jag har min lärare som granne. Eller han är egentligen inte en lärare på det sättet att han ger betyg eller så utan han är lärare när det kommer till att lära oss hur vi ska göra backstage på en teater, rigga ljus, publicitet, producent, ljud etc

Varifall så påminner denna karl så jäkla mycket om min pappa. Det ibland korta temperamentet, stilen de går på, bestämdheten och diciplinen. Något som var lite val awkward under min första termin andra året var när Sean (min lärare) kommer in i green room och skäller på en första elev och jag nästan är på väg att ropa "Dad" efter honom...

"Dddsss.....SEAN!"

Men det jag tänkte säga nu var att jag såg honom måla om sitt hus, i tofflor och solhatt. Hade en sån god lust att öppna fönstret och ropa: "Where's your steelies, Sean?!".
Men sen kom jag på att;
för det första sitter jag i bara pyjamas linne och trosor
för det andra så hade han ipod hörlurar på sig...han skulle troligvis inte höra mig, så det skulle bara bli pinsamt för mig istället och
för det tredje så kanske det inte är så bra att överraska någon med att skrika något sådant när de står koncentrerade och målar fönsterkarmen....

Bild från Facebook
Sådär blir man tvingad att se ut, även om man bara ska sitta vid en dörr och vakta så att ingen annan än skådespelarna går ut igenom den...eller om man ska tejpa en scenkant.
Visst gör vi lite mer "hardcore" saker också, typ lyfter steel decks etc men principen att vi måste ha stålhätteskor (steelies) och fire marshall västar på oss för egentligen ingenting....lite löjligt ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0