Andra året

Igår var det 1år sedan jag började plugga här borta i England och precis som den gången så åkte vi in till centrala London på förmiddagen. Dock så gjorde vi lite andra saker denna gång...

Igår gick vi (jag, Dan, Joe, Pip) i protesttåget mot påven. Måste säga att det var en intressant upplevelse, men det var även många som var där utan att veta riktigt vad det var man protestera emot. Några kanske sa, eller skrev lite väl "onödiga" saker som jag lovar att de själva inte visste vad de betydde.
Själv gick jag där för att protestera mot hur någon som är så högt uppsatt i världen kan säga sådana korka saker som just påven har gjort, bland annat att säga att kondomer ger dig AIDS. Yeah right, någon skippade visst sexualundervisningen i skolan.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article7809480.ab












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0