Samson

Inför dagens lektion skulle vi ha skickat ett mail och berättat hur och vad vi vill göra med våran produktion som vi ska sätta upp i slutet av November.
Var ifall så hade vår lärare samlat alla mail i ett dokument och vi skulle då läsa igenom detta innan lektionen för att veta vad alla tycker och så.  

Läraren hade satt vårat namn innan vårat mail så att man skulle veta vem som var vem, och det var så sjukt för så fort jag läste ett namn och sen texten som denne person hade skrivit så hörde jag deras röst i mitt huvud. Deras tonläge och så, till och med när jag läste det högt så kom jag på mig själv att jag betonade vissa ord precis som de respektive skulle ha betonat just det ordet.
Är det inte lite konstigt hur man kan känna igen någon så mycket att man kan sätta dennes röst till en text? Läraren hade nog inte behövt satt namn innan texten, man visste redan i första meningen vem det var som hade skrivit det.
Men frågan är ju hur det kan vara så?
Hur kan man känna igen någon på sättet denne skriver, även om man aldrig har läst något som denne person har skrivit förut?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0