God Morgon

Hmm, god morgon är denna morgon god? Tror nog faktiskt att den är det. Visst jag gick upp halv 8 och sitter just nu och dricker te eftersom jag har glömt att köpa frukost. Ska på ett möte vid 10 och sälja biljetter vid 1 för att sen bli klar med alla saker inför nästa vecka.
Men även om jag har en hel del att göra så känns denna morgon god, solen skiner och en vårbris far genom fönstret. Trafiken har precis börjat och några flygplan har åkt förbi, det känns som att en dag full med inspiration är på sin ingång.
Det är som om kroppen håller på att spricka av nyfikenhet, glädje och hopp.

Hur kan allt förändras så fort, igår hade jag världens sämsta dag och kvällen såg ut som om den skulle gå mot samma öde. Men tack vare att Tom kom förbi så hade jag en kväll fylld av skratt. Man kan inte göra annat än att älska den där pojken!
Det är nu såhär i slutet av studieåret jag har börjat undrat varför jag inte lärde känna alla dessa underbara människor tidigare. Man går ju miste om så mycket tid, för nu är ju snart sommaren här och jag kommer att åka hem. Eller vad man nu ska säga. Jag kommer sakna dessa sjuka, roliga, gulliga, snälla, intressanta människor så mycket.
Men jag kommer ju även att få träffa mina gamla vänner som jag faktiskt skulle beskriva på samma sätt, vet inte vad det är med mig men jag kan liksom inte vara vän med någon som inte är intressant. Det måste finnas något där som överraskar en, vem orkar med rutiner?

Kanske är det därför denna morgon är god, det är inte en rutin. Jag brukar ju alltid ha min frukost när jag vill ha den och Kate är inte här heller, vet inte om hon ens kommer tillbaka ikväll. Det är alltså en förändring som pågår här...
Intressant


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0