A grand day out...

Åkte till Reading med Tom igår. Visst det regnade (för första gången på 5-6 veckor) men eftersom vi valde att åka till en "ny" stad som har ett shopping centre nära tåg stationen så tyckte vi båda att vattnet som föll från himlen inte gjorde så mycket.
Typiskt Tom så hade han inte ätit någon frukost och jag skulle inte kalla min insats att äta ett äpple kan räknas som en stadig frukost heller. Så istället för att börja dagen med shopping så letade vi på en restaurang... (inte så svårt i en byggnad med en massa kläder och annat onödigt man kan spendera pengar på)

Varifall så såg vi en mysig liten inglasad restaurang precis vid vattnet, visade sig sen när vi kom närmare att det var en Jamie Oliver's Italian. Hur god pasta som helst och själva stället var väldigt fresh samtidigt som det var ganska mysigt, en bra start på denna dag måste jag säga. Dock så glömde vi ju båda att ta med en kamera, men men sådant händer.
 

 



Efter en helt underbar pasta (räkor och tomater i en helt fantastisk sås), japp jag har inte ätit god mat på en väldigt lång tid nu! Varifall så tyckte vi att 1h lunch var mer än nog för att samla energi att kunna spendera pengar på kläder som vi kanske egentligen inte behöver. Vad ska man säga, vi kommer ju från i-länder...

Vårt första stopp blev på topman/topshop, förstår verkligen inte varför jag alltid hittar kläder inne på herr-avdelningen?! Fast om jag ska vara ärlig så är ju herrkläder på en kvinna sjukt mycket snyggare än på en man. Det är som om de vore gjorda för oss, dock så ser ju inte män så bra ut i kvinnokläder...
Fick Tom att köpa en sjukt snygg tröja också, han tänkte först inte köpa den eftersom han tyckte att den visade lite för mycket. Åh lilla gubben, han är som en liten osäker tjej. Fast när han såg sig själv i spegeln och såg att han blev den lilla sexbomb han redan är så åkte den med hem till RoHo.

4 timmar i Reading och dagen/kvällen/utflyckten slutade med en visit till Starbucks...
Ooh jag måste verkligen sluta dricka kaffe ute, hihi.


 



Väl hemma i Egham igen var det dags att fixa sig iordning för att fira Abby som fyllde 19. Jag känner mig verkligen gammal när jag är bland vissa personer här borta. De både ser och är yngre än mig, något jag inte är direkt van vid...
Dock så kan jag ju inte säga att det var det lättaste att försöka göra sig iordning när Johnny hade snott min säng igen och Trolley var påväg upp för att titta på film med Kate, dessa pojkar säger jag bara. Verkar som om de bor hos oss.
Lyckades varifall att gå ut till Medicine uatn att dricka något, brukar ju alltid vara någon som ger en någon slags drink, men icke sa nicke denna gång tackade jag nej och gick hem tidigare (för att musiken var skit). Vet inte vad som har hänt med stället, det var inte ens bra nere på puben...
Dock så var dagen i sig en helt underbar liten escape från allt arbete!


Tom i sin nya tröja

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0