Posthelvete

Oki, så Ankan fyller 20 på söndag och jag kan ju inte fira henne. Därför skulle jag idag skicka en sak till henne, jag frågade Chama igår om hon visste vart posten låg och hon svarade att hon går med mig imorn kl3.
Så klockan blev 3 och Chama sa att hon inte mådde så bra (hon har vetat hela dagen att hon inte mår bra, man kan faktiskt tala om det för mig lite tidigare) men att hon skulle följa med mig till posten ändå.
För vad jag fattade så låg den ganska nära skolan, så fort vi kom ut från skolan ringde Chamas telefon och hon pratade och pratade.
Jag som inte visste vart posten låg försökte få ut några direktiv av henne, helt plötsligt stannar hon och säger att hon inte vet vart posten ligger men att hon trodde att den låg här.
Så vi ringer Fola och hon säger att den är nere i Egham. Chama som inte mår så bra (enligt henne) vägrade gå ner dit. Jag, som vid denna stund börjar bli jävligt irriterad, bestämmer mig för att gå tillbaka till skolan med Chama för att hämta min mp3 så att varifall kan lyssna på musik medans man går ner den långa backen.
När vi kommer till portarna igen frågar jag Chama när posten i England stänger för hemma vid har den inte öppet länge.
Svaret är att posten stänger kl4, klockan är vid det här laget kvart i. Nej men jag är inte alls förbannad! Inte alls, varför skulle jag vara det. När det handlar om något som är viktigt för mig som sen andra inte kan respektera.

Så jag tror bestämt att jag ska byta om till mjukis byxor och sätta på en film. För just nu kokar det inom mig, och det är inte bara Chama utan Sammy också. Hon och jag skulle träna idag, men den latfisen har legat i sängen hela dagen. Asså ibland.
Nu skiter jag i allt som börjar med orden "I promise..." för kan man inte hålla något då får man fan säga det lite tidigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0