Känslor

När jag vaknade i morse trodde jag nästa att jag skulle bryta ihop. Ont i halsen och jag kan riktigt känna hur febern kryper på mig. Hur typiskt är inte detta?! Nästa vecka är det studievecka, vilket betyder att vi inte har några lektioner.
Självklart kommer jag att ligga nerbäddad då, som jag alltid gör under varje lov. Gaah säger jag bara!

En annan känsla som inte är den roligaste är frustation, frustation över att jag inte har inspiration till att skriva min essä. Jag menar den är inte alls svår eller så, bara det att jag verkligen inte tycker om den kursen och därför blir allt man ska göra tråkigt.
Inte hjälper det att man får en väldigt konstig känsla när man är påväg till köket för att göra frukost.

Idag har jag för första gången känt att jag är i ett annat land. Jag är inte i Sverige, jag pluggar inte längre på gymnasie nivå.
Det är som om allt som hände igår har fått mig att inse varför jag är här, vad det är jag ska göra och vart jag faktiskt är.
Emma din lilla blondin, du är faktiskt i England. Tror inte jag insett det förrän nu. Känns hur konstigt som helst. Inte förrän nu har jag insett att jag inte ska åka hem, hem.

Men känslorna tar inte slut där! Nej nej, här skiner solen och gör så att man får en massa vårkänslor och helt plötsligt kan en människa förvandlas. Alla lyser upp, som om själen har fått extra energi.
Dock kommer nog denna känsla att försvagas lite på söndag, då den mest onödigaste dagen någonsin infaller.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0