Geek eller sunt förnuft?

Idag har jag och Katie en presentation om the female/male gaze. En presentation som är 40% av vårat betyg i denna kurs.
Jag känner att jag inte riktigt är säker på det där med essä:er och vi ska skriva en essä i denna kurs, som är 60% av vårat betyg. Jag känner därför att jag måste göra denna presentation väldigt bra och igår så kändes det jättebra att arbeta med Katie, kändes liksom om vi var på samma nivå.

Men så i morse får man ett sms som säger "kan du skriva in mig idag, jag var ute tills 6 i morse". Va fan är detta tänker jag och blir skitförbannad, för vilken jävla idiot går ut och festar tills 6 på morgonen när man har en presentation bara några timmar efter det?!!!
Så jag satt här och blev mer och mer sur, sen så funderade jag: Är jag en geek för att reagera såhär eller är det så att detta är bara sunt förnuft, man festar inte halvt ihjäl sig när man ska göra något viktigt morgonen därpå...

Varifall har jag fått upp henne ur sängen och hon kommer ner till lektionen, det värsta är ju att hon är en väldigt bra vän till mig. Blir liksom lite jobbigt om man ska behöva säga till en vän att de inte ska festa så mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0