Norge fram och tillbaka

Målningen till huset gick fortare att avsluta än vad jag trodde, så när Ida ringde i morse och frågade om jag ville hänga med till Norge för att se hur de ska bo osv. så sa jag självklart ja.

Tänka sig, en motorväg och 1½ timme senare så är vi i Sarpsborg för att Ida ska prata med sin arbetsgivare. En kvart senare var hon klar och vi undrade vad vi skulle hitta på i denna stad. En latte och en trip upp till Anton verkade som en bra idé, för att sedan åka hem till Sverige igen.

Kan ju säga att jag aldrig skulle klara av att bo i Norge, skulle bara skratta åt alla skyltar med alla dessa "konstiga" ord, också kallat norska.

På vägen hem svängde vi in på köpcentret Nordby och tänka sig, jag hittade en klänning där också. Haha, tror jag ska börja gå i terapi för shopaholism.
In my defence så var det varifall en klänning som man kan ha till allt och när som helst. Så den var inte helt onödig...
Något mer som var helt underbart med detta köpcentre var att jag slapp laga mat och tog då istället med mig sushi hem. Mumsigt värre...!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0