La Bohéme

I torsdags kväll åkte jag och mamma till Kopparberg för att se operan La Bohéme. Det var första gången jag var på opera, men det var absolut inte min sista!
Det var verkligen hur bra som helst, detta verk av Puccini är ju bra i sig (innehåller precis de delar som behövs för en lyckad pjäs eller i detta fall en opera) men skådespelarna förhöjde allt genom sin scén-närvaro och skådespel.
Något som jag brukar irritera mig på är om kostym och scénografin inte passar in eller helt enkelt är tacky!
Men denna gång slapp jag det, scénografin var hur bra som helst. Dock så förstod jag mig inte helt på vad de ville säga med kostymerna...

Sen kan man ju fråga sig hur man i hela friden kan få ut så mycket ljud ur ens kropp. Helt sjukt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0