Volontären Emma

Åter igen dags för den årliga vår marknaden här i byn och vem ställer upp för att hjälpa Lions med att sälja lotter på tivolit om inte jag. Har gjort detta i 8-9 år nu, shit vad lång tid. Har faktiskt aldrig tänkt på att det faktiskt är så här många år som jag har stått där och snällt sålt en massa lotter till barn och föräldrar som har sina skrikande ungar bredvid sig.
Måste ju säga att det allt finns en charm i det hela. Står ju egentligen inte där för att jag tycker att det är kul, för det finns ju andra saker man skulle kunna göra. Men egentligen, man hjälper ju till och det är ju aldrig fel. Sen så har jag ju sett den här marknaden i så många år nu, det är ju så att man kan den utantill. Vad gör det då att jag står i 2 timmar och jobbar.
Precis, ingenting.

Så hejsan hoppsan, dags att åka till marknaden. Sen hem igen för att fortsätta plugga, snart är man äntligen klar med den sista essä:en. I can't wait!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0