Första skoldagen!

Så idag har man börjat den första dagen av sitt nya liv, eller vad nu läraren sa i morse. Har varifall träffat alla nya drama elever. Vi är typ 50-60 pers. Lite skillnad emot d-hagen kan man väl säga...
Varifall så var det självklart improvisations övningar i början av allt. Jag hatar verkligen sånna övningar, men det gick faktiskt bra.
Först skulle vi hälsa på den första personen vi såg, vi fick inte släppa dennes hand förrän vi hade hälsat på en till. Snacka om att man har fått en del baciller på sina händer idag alltså. Sen skulle vi berätta det mest intressanta om den staden vi kommer ifrån.
Norberg. Vad fan är intressant med Norberg. Engelbrekt fick jag ur mig, personen som jag berätta detta intressanta för såg inte ens ut att veta vem Engelbrekt var. Så gud vad intressant min hem-by måste ha verkat vara.
Den andra övningen var att man skulle göra en världskarta över vart man kommer ifrån. Alltså man skulle stå där ens land typ skulle ha legat på en karta och helt plötsligt står det där en förvirrad kille och undrar vart i helvete ska jag stå om jag kommer ifrån Danmark. Fy vad skönt tänkte jag, nån man kan försöka snacka svenska med.
Denna övning slutade dock i att de från Danmark, Sverige, Frankrike, Italien, Schweiz, Belgien och Grekland gick ihop i en grupp och presenterade sina länder för alla andra genom att sätta upp en eurovision song contest/idol/x-factor.
Stor succé, speciellt den "fulla" svensken som sjöng snappsvisor. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0