6.30pm and not 16:30

Måste verkligen komma in i det här med att de använder am och pm. Trodde att BBQ skulle vara 16:30 men nej den skulle ju vara 18:30. Kanske till och med låter lite mer rimligare, att den BBQ är halv 7 och inte halv 5.

Igår fick jag varifall mitt rum, jag var en av de första som kom hit eftersom jag absolut inte tänker vara den som får den sämsta sängen! Rummet har verkligen karaktär, till skillnad mot de nyare lägenheterna som ser ut som brurar byggda för människor. Dock så går inte fönstrerna att öppna helt, tydligen hade någon idiot försökt hoppa ut genom ett en gång. Så vi (jag och Kate) får stå ut med att det blir lite varmt om dagarna. För det är verkligen "svensk-sommar" här, typ 20-25 grader ute.
Jag som då inte packade ner så mycket sommar kläder tycker att det är väldigt varmt, men sen finns det ju idioter till engelsmän som går omkring i uggs och skyller på att det är mode. Förra året ja lilla ni!

Jag och mina peers var även in till London igår. Lite myspys på en pub eller nått tänkte vi, men när vi kom dit så var det ju Tour the Britain och hur mycket folk som helst i staden. Så det blev mer att springa omkring och kolla in lite sevärdheter, som en annan turist.
När vi kom tillbaka till skolan träffade jag Kate, som kommer att vara min rums kamrat detta år. Hur trevlig människa som helst. Hon ska tydligen plugga musik med inriktning kör. Vi båda sa att det var skönt att dela rum med någon som ska plugga något likvärdigt det man själv ska plugga.
Sen var det utgång, för tydligen blir alla freshers fulla här varje helg! And who to blame? Ölen kostar typ 20kr för en halv liter. Synd bara att man inte tycker om öl...



Kanske skulle ha tagit med mig mina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0