Comedians

Var ju som sagt i London igår kväll för att se "Comedians". Pjäsen var mycket bättre på scen än i manus, man skrattade ju till och med när man såg den. Vilket man absolut inte gjorde när man läste manus.
Visst de andra hade sagt att den är mycket bättre att se, men jag trodde fortfarande att jag skulle få sitta i över 2 timmar och ha tråkigt.
Det var faktiskt en av de roligaste pjäserna jag har sett. Men nu är det ju såhär att jag åkte ju inte bara in för att ha en trevlig kväll i London. Utan jag måste ju nu skriva en analys av denna pjäs. Vilket har fått mig att sitta rakt upp och ner och tänka på ett ämne i snart 3 timmar.
Ena sekunden har jag en miljon idéer att skriva om för att i nästa sekund komma på att de är nog inte ett bra ämne.
Vad ska jag skriva om?! Att i denna pjäs visar man på att vara rolig inte alltid är så lätt. Nej, det funkar inte för de var roliga. I denna pjäs visar man kroppsspåk är viktigt. Visst, det funkar men analysen kommer att bli på 300 ord.
Ni ser, det går inte! Det värsta av allt är att jag är en av de få som inte har börjat. Jag kommer att dö om jag måste skriva en analys, en essä, en utförlig logg bok och börja skriva på en pjäs på 1 vecka.

Är ändå glad över att jag åker i väg nästa helg för att få mina första lektioner i att surfa. Känns som om man behöver komma ifrån campus ett tag. Ni vet, för att samla nya krafter och idéer.
En annan sak man kan göra för att få nya idéer är att prata med Louise, Sara, Stina, Ewelina, Kollis, Sarish osv.
Det har varit så bra att ha sina vänner när man har varit tvungen att skriva en uppsats eller liknande. För när man har som värst hjärnsläpp så har man alltid kunnat ha en diskussion om det hela och helt plötsligt har man en idé om hur hela uppsatsen ska läggas upp eller vad det är som saknas.
Visst finns det finns några jag kan fråga här också, men en av dem (som troligtvis är den bästa att sitta och spåna med) har sin pojkvän här över helgen och då vill man nog inte prata om en teater analys.

Jäklar vilket långt inlägg detta blev nu då. Slänger in nån rolig bild att titta på. . .












Kommentarer
Postat av: Louise

sötnosen du, det här kommer du klara hur bra som helst! Både surfningen och analysen! :)

2009-10-24 @ 17:34:18
URL: http://louma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0