Veckan som gått

Onsdag: Idag landade pappa och Erik i England och jag har bestämt mig för att inte göra några läxor alls medans de är här. Så dags att plugga på extra mycket nu innan jag springer ner till Egham och äter middag.

Kändes lite konstigt att äta en god middag. Inte för att jag inte har gjor det på över 2 månader men som sagt var, kvalitén på maten i skolan är inte den bästa. Dock så tyckte lillebror att det var för lite mat och förstod inte hur jag kunde bli så mätt på det lilla.
Sen följde de med upp till skolan, lillebror ville ju se hur det såg ut.

Torsdag: Idag hade man lektion som vanligt. Dock så hände något helt underbart! Jack blev tillsagd!!!!! Något av det roligaste som har hänt är på skolan måste jag säga, äntligen slipper man skitungen som pratar strunt hela tiden.
Något annat som också var helt otroligt var att jag faktiskt förstod vad min lärare sa idag på den andra lektionen. Fram tills idag har detnämligen varit ett ganska svårt moment, eftersom hon har världens sämsta accent.
Varifall så ska jag ner till pappa och Erik snart. Vi tänkte åka in till Staines för att kolla läget där borta.
Sen så ska jag ju ta med lillebror på pub-runda. Ska bli intressant...

Fredag: Idag har jag och pappa planerat att vi åker in till Windsor. Måste ju säga att efter gårdagen så vill jag gärna ha lite mat i magen. Tur är väl att pappa tog med sig lite godis hemmifrån (cirka ½ kg)...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Windsor.
Vi åkte dit, träffade några norskor på bussen och pappa skrek: Heja Norge! Trevligt sätt att bli bemött på, eller vad säger ni?
När vi väl kom till Windsor så letade vi efter ett ställe att äta på. Väntade på maten i typ 1 timme och åt i cirka 1 timme. Sen regnade det som in i helvete. Pappa såg ut som en katt som hade drunknat och jag kom på lite försent att jag hade ett paraply med mig...
Varifall så hittade Erik ett par skor, eftersom de andra var så utslitna att de läckte in vatten. Killar säger jag bara, kan ni inte köpa lite fler skor så slipper ni gå i samma hela tiden?!

Men när vi skulle åka hem (efter att ha tittat igenom Windsor och tagit en kaffe på Starbucks m.m.) så kom inte bussen. Den skulle gå 20 över (det fick vi reda på när vi gick och ställde oss vid bussplatsen runt 5 i) men när klockan var 5 i halv så hade fortfarande ingen buss kommit.
Så vi väntade och väntade, när klockan var 20 i ringde jag och kollade var det var för fel på busstrafiken. Mannen i andra änden svarade att en buss skulle komma 23 över och en annan 10 i. Han visste dock inte varför den som skulle komma 23 över inte hade kommit.
Nehe tänkte vi, och vad fan gör vi om den som ska komma 10 i inte kommer?! Klockan blev 10 i, tror ni att bussjäveln kom eller?
Nej! Men därimot 5 över. Så vi stod och väntade på bussen i 1h 10 min. Som tur var hade man trevligt sällskap.

Väl hemma i Egham igen skyndade jag in lillebror i duschen för att gör sig i ordning för kvällen. Det var nämligen dags för mig att fira min lillebror (som fyllde 18 i Okt). När han väl var klar, han tar nästan längre tid på sig än mig i duschen juhe, så gick vi till Medicine för att skriva in honom som gäst.
När allt detta var klart kunde vi äntligen starta förkröket!

Måste ju säga att det blev en lyckad kväll, trots att vi hade bestämt att vi skulle äta frukost i London. Lillebror tyckte att England var bättre än Sverige, här var tydligen alla mycket trevligare.

Lördag: Svårt att kliva upp i morse? Kan man väl säga att det var...
Men har man lovat så har man. 07:30 var man uppe för att dusha bort gårdagen. Sen gick jag ner till pappa och lillebror. Lillebror, som vaknade när jag kom och knackade på dörren vid 9-tiden. Jäkla skitunge, fick sova mycket längre än mig.
Varifall så gjorde de sg i ordning och så åkte vi in till London.
Väl inne i London åt vi frukost och visade staden för lillebror. Åkte till Primark och gick till Carnaby Street för att åka till China Town. Sen fick pappa en idé.
Vi kunde ju gå till National Gallery. Jag och pappa som tycker om konst tyckte att det var en trevlig visit. Dock så höll Erik på att dö.
Jag tänkte att när vi kom till Monet så borde ju han känna igen några tavlor så jag frågade honom:
- Men den där tavlan med bron och näckrosorna känner du väl igen?
- Vilken då?
- Den där borta. *Pekar på tavlan*
- Nej, vad är det där för något?!
- Men det är ju Monet!
- Aha, och vad är det?
- Monet är han som målade tavlan Erik!
- Ah, men hur fan skulle jag kunna veta det?!!


Både jag och pappa skakade på våra huvuden. Men men, man kan inte veta allt. Eller hur lillebror...
Sen kom vi på att Erik inte hade sett Big Ben. Pappa tyckte dock att Big Ben egentligen inte var något, den är ju lika stor som kyrkan i Norberg. Eller vad han nu sa.
Dock så fick han en annan åsikt när han såg den mer på nära håll och lite senare på natten. Den kanske inte var lika liten som kyrkan i Norberg...

Väl hemma i Egham fick jag titta på TV för första gången på över 2 månader. Inte för att jag har saknat den, men det kändes som om att det var behövligt att titta lite nu.

Söndag: Idag har jag fått sovit ut, vilket var skönt! Har faktiskt inte gjort något speciellt idag. Förutom ätit mat och glass i Windsor och tittat på TV ett litet tag. Eller jo jag visade lillebror "Rena Rama Rolf" på YouTube. Kan inte fatta att han har undgått den serien. Hur bra är inte Robert Gustafsson i den serien egentligen?!

Måndag: Idag har jag haft skola, som vanligt. Det är också pappa och Eriks sista dag innan de åker hem. Så direkt efter min lektion ska vi åka till Staines för att handla mat. Hur lycklig tror ni inte att jag är?!!

Dagens lektion var mycket bättre än förväntat. Vi kom långt med vårat teater-stycke, som vi ska sätta upp nu i December. Jag kom även på hur vi kan använda oss utav scenen. Kanske är ganska bra med tanke på att det är jag och två till som gör design. Alltså hur scenen ska se ut och vad vi ska använda oss av för ljus, ljud m.m.
Faktisk väldigt rolig uppgift, dock skulle jag vilja testa på att regissera nästa gång.

Gaaaah!!!! Jag har MAT!!!! Tack min underbara pappa, nu överlever jag tills jag ska åka hem!

Tisdag: Idag har pappa och Erik åkt hem. Kom även på att det bara är 3 veckor innan jag får träffa dem igen! Den 11 December åker jag hem till, enligt lillebror, kalla Sverige.

Måste ju säga att detta blev ett långt inlägg, men men.


 


Kommentarer
Postat av: Louise

Det var kul med ett långt inlägg! :D



11 december åker jag till Älvdalen och är artistvärd åt Melody Club och Mange Schmidt ;D



Men jag antar att du stannar längre än en helg? :)



<3

2009-11-18 @ 14:52:17
URL: http://louma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0