Typiskt mig

När i helvete ska jag lära mig att planera?! Seriöst, om jag fortsätter så här genom hela mitt liv. Ja då kommer det inte finnas så mycket Emma kvar när hon börjar närma sig 30.
Jag måste lära mig och börja förstå att man inte kan sitta dagen innan ett arbete ska lämnas in och skriva det.
Jag gör det jämnt. Vet inte någon gång som jag inte har gjort det.
Visst när jag var yngre så lärde jag mig allt utantill, men jag satt fortfarande kvällen innan och läste på extra mycket på något jag glömt.
Eller jag vet inte om jag riktigt glömt det, har aldrig hittat den där glöden man behöver för att skriva ett arbete förrän det bara är några få timmar kvar innan skiten ska vara klart.
Det är samma sak när det kommer till att öva in ett manus, jag gör det i sista sekund.

På något konstigt sätt har jag ändå klarat mig ganska bra. Eller väldigt bra kanske man ska säga. Kanske ligger i min natur att stressa, vara lung, stressa, kolla film istället för att skriva (får dock väldigt bra idéer när jag gör detta) och sen stressa halvt hjäl mig igen.

Nu är det såhär att jag har en audition ikväll. Jag mår piss. Jag är fortfarande sjuk. Vilket också är typiskt, varför kan jag inte bara vara sjuk i 1 vecka? Varför ska det alltid vara längre än så?!
Men jag har satt upp ett mål (ha, rubriken stämmer in perfekt idag). Om jag har skrivit 1200 ord innan min audition. Då kan jag gå.
Dock så ser det inte så lovande ut. Har skrivit 400 och det är 45 min kvar innan jag måste gå. Om jag nu ska gå.



Be smart girl!


Kommentarer
Postat av: Louise

You are smart girl! <3



Oftast i alla fall! ^^p (a) :**

2009-11-09 @ 23:18:54
URL: http://louma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0