Sjuk

Iskallt vatten och en envis Emma = Emma blir sjuk.
Japp ni hörde rätt, jag ligger nerbäddad i halsont och feber. Men än går det inte nöd på lilla mig. Vaknade vid 10 för att börja göra läxor, har ju en vecka utan lektioner. En vecka som är fylld av läxor. Vilket kanske inte är det mest trevligaste sällskapet man kan ha men något som måste göras.

Varifall så kom jag hem igår från en hur rolig resa som helst. Har nog inte haft så här kul på länge.
Det hela började på lördag morgon. Vi lämnade campus kl. 06:00 för att åka till Newquay och surfa. Resan dit tog cirka 6 timmar, eftersom vi stannade 24/7. Om pappa hade kört hade det väl tagit cirka 4 timmar eller något (här ska det inte stannas, vi kör drive-in).

Vi åkte direkt till stranden och när vi alla vaknade upp i bussen trodde vi alla att vi skulle dö av kyla.
Men det kändes som om det var en kall sommardag hemma i Sverige.
Våtdräkten gjorde så att man inte kände kylan i vattnet heller. Vilket var bra, för jag tror inte att jag hade kunnat vara så possitiv som jag var om det hade varit kallt.
Visst det var svårt men hur kul som helst.
Visst jag ramlade flera gånger men stod faktiskt upp 2 gånger. Följde med hela vågen in. Det ni, det är inte det aldra lättaste.

Första gången jag fångade en våg blev det näst in till perfekt. Ramlade dock när det nästan inte fanns något annat än sand kvar, vilket nog är ganska normalt.
När jag ställde mig upp igen hörde jag någon säga: nej också.
Tittade upp och såg presidenten från surfklubben stå där med en kamera i högsta hugg.
Tydligen hade han sprungit ut för att ta kort, men inte hunnit förrän jag ramlade.
Synd, men men fick varifall kommentaren "det där var det bästa jag sett idag".
Ha! Hur kul är inte det?! Nu var ju inte jag den enda som stod upp utan nästan alla gjorde det, dock så var det kanske 3 utav nybörjarna som åkte med vågen hela vägen in.
Så jag känner mig ganska stolt.

Surfa var nästa roligare än att åka snowboard. Jag ska helt klart åka med nästa resa också.

Tänker vara lite dum mot er och inte dela upp detta inlägg i flera inlägg.

När vi surfat klart, efter cirka 3 timmar, åkte vi till ett B&B i Newquay. Där vi beställde hem mat och började göra oss i ordning för Halloween festen.
Dock så kände jag av min förbannande hals redan då och avstod ifrån att dricka mer än ett halvt glas vin. Kände mig lite duktig där faktiskt, men ville ju inte bli mer sjuk.
Dock så kanske det inte hade gjort något med tanke på vad jag hade på mig. . .
Klädde ut mig i den största blonda peruken du någonsin sett i ditt liv och så hade jag en klänning som bestod utav den svenska flaggan.
Helloo mi name is IINGA an I am from Sweeden.
Haha så jävla roligt skämt, dock så var det några på Newquays gator som inte fattade skämtet. Men vad ska man säga om fulla äckliga män. Inte mycket. Tur att vi var 18st som gick ut.

Dansade hela natten och hade hur kul som helst, gick hem i mina stilettklackar trots att det gjorde så ont att jag höll på att dö. Men med tanke på allt glas som fanns runt omkring vägen så tänkte jag absolut inte ta av mig skorna.
Nästa morgon gick vi ner till stranden igen, några för att hyra brädor andra för att titta på. Dock så blev det inte så mycket med det där att titta på vattnet. Blåste som in i helvete, höll nästan på att flyga bort!
Så en del gick upp igen, andra hyrde boogie boards.

Vid 2-tiden åkte vi hem och lämnade det blåsiga vädret. En resa som denna gång tog över 7 timmar. Tänk er att sitta i en minibuss i 7 timmar. Som tur var sov jag nästan hela vägen hem, annars hade det där aldrig gått.
Väl hemma på campus igen var vädret helt annorlunda än när vi åkte. Nu hade det blivit kallt istället.
Måste ju säga att jag faktiskt har längtat. Det ska  vara kallt i November, man ska inte kunna åka surfa och inte frysa.

Tyvärr så tog jag inte med mig min kamera på resan. Är för rädd om den. Men därimot så hade andra med sig kamera så det kommer lite bilder senare. Jag lovar, ni ska få se hur jag ser ut i en våtdräkt. Kan nog inte vara det snyggaste men ni får ju ett gott skratt. Ett skratt som kommer att förlänga era liv och vem vill inte ha ett längre liv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0