Fy dig Emma!

Att vara sjuk är lika med dålig uppdatering. Jag ber så mycket om ursäkt.
Denna vecka har varit allt annat än rolig. Vaknade på måndag morgon med huvudvärk, feber och ont i halsen. Sen dess har jag inte blivit så mycket bättre, vaknade klockan 2 idag. Känns dock som om jag hade behövt mer sömn.
Skulle verkligen behöva skriva på min analys och min uppsats/essä. Men just nu har jag ingen ork att göra detta. Klarade inte ens av att läsa ett manus. Började så bra, var duktig elev och läste det som jag måste läsa tills på måndag. Men efter en halv timme kom jag på mig själv att jag satt och läste samma stycke om och om igen.
Istället satte jag på en film. Step up.
Efter den tittade jag mig omkring efter läxor och insåg snart att jag inte har sett "Låt den rätte komma in". Så nu tittar vi på den och jag kan ju bara säga till er som har varit lika korkade som mig och inte sett den ännu: SE DEN!
Filmen är verkligen en av de bästa från 2008. Det säger jag innan jag har sett klart hela filmen, vilket inte kan betyda något annat än att den verkligen är bra.

Just ja, en annan sak man gör när man är sjuk är en filmlista. Alltså en lista på filmer man ännu inte sett och vill se eller filmer som man inte har sett på ett tag. På något konstigt sätt fylldes min lista mest med svenska filmer.
Kanske är det så att jag saknar mitt kalla och vackra land?


Kommentarer
Postat av: Louise

'Låt den rätte komma in' är bra, fantastiskt bra, på sitt alldeles egna unika sätt!

2009-11-08 @ 01:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0